Webbinarium - Vilka är vinsterna med ett kommunalt kontaktcenter

Under det senaste decenniet har det blivit vanligare att kommuner och myndigheter vill ta ett professionellt grepp runt sina medborgarkontakter. Skälet till det är enkelt. Det går att lösgöra tid och resurser.

På webbinariet beskriver vi mål, syfte och effekter av att utveckla kommunkoncernens service med hjälp av ett kommunalt kontaktcenter samt möjliga nyttoeffekter och lämpliga uppdrag.

Detta webbinarium vänder sig till politiker, kommunchefer och förvaltningschefer som är intresserade av att fördjupa sin förståelse för vad som kan förväntas vid etablering eller utveckling av ett kommunalt kontaktcenter.

Detta webbinarium tar sin utgångspunkt i den nyligen lanserade boken #medborgarservice, som släpptes under hösten 2023. Genom en engagerande och informativ presentation kommer vi att dela insikter från boken och applicera dem på den praktiska verkligheten för att hjälpa deltagarna att bättre förstå och hantera de utmaningar och möjligheter som uppstår vid implementeringen av ett kommunalt kontaktcenter.

Vill du ta del av presentationen så finns den att ladda ner och du får självklart använda bilderna i ert eget utvecklingsarbete. Vi är givetvis tacksamma om du berättar var du fått informationen ifrån.

Vill du veta mer?

Vi erbjuder fler webbinarier och information om dessa hittar du här.

Passa även på att ta del av vår podd där Patric Klaremo och Kenneth Handberg för ett resonemang och samtal kring #medborgarservice.

Givetvis är du välkommen att höra av dig till oss för att resonera om vilket stöd vi kan bidra med och vilka utbildningar vi erbjuder.

Kontakta Patric Klaremo via e-post eller per telefon på 076-0070448.

Lycka till!

Nästa
Nästa

Nytt poddavsnitt - Varför ska kommunerna etablera kontaktcenter?