Rapport - Insikt Medborgarservice 2024
Under 2024 har vi fått en ännu tydligare bild av hur Sveriges kommuner utvecklar sin medborgarservice i takt med den snabba digitaliseringen och de förändrade behoven från medborgarna. 91 kommuner deltog i årets undersökning, vilket ger oss ett stabilt underlag att analysera både trender och utmaningar. Detta engagemang speglar kommunernas vilja att förbättra servicen och göra vardagen enklare för sina invånare.
"Framgångsrika kontaktcenter är inte bara en plats för ärendehantering, utan en motor för innovation och utveckling av kommunens tjänster."
Resultaten har samlats i en omfattande rapport, fylld med insikter om framgångsfaktorer och utvecklingsområden. Vill du ta del av rapporten och få värdefulla insikter och vägledning? Fyll i formuläret nedan.
Vi hoppas att rapporten ska inspirera till nya initiativ och visa hur kontaktcenter kan utvecklas till att bli mer än en servicefunktion — till en strategisk resurs som driver hela kommunens medborgarservice framåt.
Här hittar du en inspelning av webbinariet när vi presenterade rapporten den 3 oktober 2024.