Kommunalt kontaktcenter?

Millwater och Brilliant Future på Offentliga Rummet i Västerås 10-11 juni 2019

Många kommuner drar sig för att påbörja förändringsresan och etablering av ett kommungemensamt kontaktcenter utifrån uppfattningen om att det är resurskrävande och kostsamt. I Brilliants rapport Medborgarpulsen kunde vi bland annat se att endast 37% av medborgarna är positiva till kommunernas e-tjänster.

Den 10 juni är vi, tillsammans med Brilliant, på plats på Offentliga Rummets nätverksträff i Västerås för att för att prata om etableringen av kommungemensamt kontaktcenter. Våra konsulter har erfarenheter av över 60 etableringsprojekt och arbetar efter en beprövad modell och stöttar kommunerna i förändringsledningen.

På nätverksträffen går vi igenom de frågeställningar som många kommuner har inför en etablering och vilka effekter medborgarna beskriver efter en etablering.

”En etablering av ett kommunalt kontaktcenter behöver ske parallellt med digitalisering av kommunernas service och tjänster för att säkerställa att såväl resurserna används på bäst sätt i utvecklingsarbetet och att kvaliteten i e-tjänsterna inte driver fler onödiga kontakter till kommunen. – Patric Klaremo, seniorkonsult Millwater”.

Brilliant kommer även att finnas på plats i vår gemensamma monter 10-11 juni där vi bjuder in intressanta gäster för att berätta mer om resan under en etablering och de effekter kommunerna och medborgarna upplever efter denna.

Anmäl dig till nätverksträffen nu genom att klicka här. Kom ihåg att välja aktivitet: 13. Etablering av kommungemensamt kontaktcenter.

Vi ses där!

Föregående
Föregående

Från kontaktcenter till "utvecklingscenter" - för värdeskapande och enkla medborgarmöten!

Nästa
Nästa

Från 2017 till 2018 - en omvärldsanalys